ΣΕΙΡΙΟΣ 2024

Στα πλαίσια του αιτήματος του 12ου ΓΕΛ για παρεμβάσεις αναφορικά με την πρόληψη των εξαρτήσεων στα τμήματα της Β΄ και της Γ΄ τάξης του λυκείου μας, πραγματοποιήθηκαν από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Σείριος» τρεις δίωρες συναντήσεις για κάθε ένα από τα τμήματα.
Οι παρεμβάσεις βασίστηκαν στο εκπαιδευτικό υλικό «Ξέρω τι Ζητάω», το οποίο αποτελεί ένα πρόγραμμα πρόληψης της χρήσης καπνού, νόμιμων και παράνομων ψυχοδραστικών ουσιών και αλκοόλ στα σχολεία με τεκμηριωμένη αποτελεσματικότητα, μετά από πολυετείς έρευνες σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν και διερευνήθηκαν με βιωματικό τρόπο οι παράγοντες κινδύνου και προστασίας της τάσης χρήσης ουσιών, οι διαφορές μεταξύ των διαφόρων επιπέδων χρήσης, καθώς και το τι οδηγεί τελικά στην εγκατάσταση της εξάρτησης. Επιπλέον, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια ξεκαθαρίστηκε τι αποτελεί πραγματικότητα και τι όχι σε σχέση με τη χρήση ουσιών και τις πιθανές τους επιπτώσεις. Εκδηλώθηκε σημαντικό ενδιαφέρον εκ μέρους των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τις θεματικές που αναπτύχθηκαν και μοιράστηκαν προσωπικές τους εμπειρίες και συναισθήματα όσον αφορά τις σχέσεις τους με τους/τις συνομηλίκους, την κοινωνική επιρροή, τα πρότυπα, την επαφή με διάφορες ουσίες, όπως η νικοτίνη και το αλκοόλ αλλά και με το
διαδίκτυο.

Ευχαριστούμε την Επιστημονική Διευθύντρια του Κέντρου Πρόληψης ΣΕΙΡΙΟΣ κα Ναταλία Ζαχαρτζή, Κοινωνική Λειτουργό, και τις συνεργάτριες-εμψυχώτριες κυρίες Μελίνα Βλαχοπούλου, Κατερίνα Αποστολίδου, Ειρήνη Τριφύδου, Άννα Τσοκάλη, Βασιλική Τυροβούζη και Παρασκευή Παπαδημητρίου.

Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων  που συγκεντρώθηκαν (46 από Γ’ Λυκείου και 35 από Β΄ Λυκείου) και είχαν ως αποδέκτες τους/τις μαθητές-τριες της Β΄ και Γ΄ τάξης (66 και 40 αντίστοιχα), που συμμετείχαν στις συναντήσεις, προκύπτει ότι οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης έμειναν σε μεγαλύτερο βαθμό ικανοποιημένοι/-ες από τις συναντήσεις από τους/τις μαθητές/-τριες της Γ΄ τάξης, αφού όλες οι απαντήσεις συγκεντρώνουν Μ.Ο. >3. Στις 4 πρώτες ερωτήσεις μόνο οι μαθητές και μαθήτριες δείχνουν βαθμό ικανοποίησης με Μ.Ο. >=3.